Not a paper bag

Secret Santa, dat ken je wel? Of niet?
Elke Kerst gaan de namen van het gezin in de trommel en kopen we een cadeautje voor het lukraak gekozen naampje.
Altijd een verrassing voor welke persoon je een cadeautje mag kopen en van wie je iets krijgt.
Dit jaar had ik ons mama. Ik koos ervoor om niet alleen iets te kopen,(ze kreeg een nieuwe laptoptas van Bombata) maar ook iets te maken.


De verse kruiden staan meestal op een bordje op ons kookeiland. Tijd om daar verandering in te brengen vond ik. De grootte versie van deze 'paper bags' kwam ik al vaker tegen op Pinterest.
Daar haalde ik mijn inspiratie.


Ik tekende het formaat dat ik nodig had en maakte de kleine versie van deze 'paper bags'.


Of toch niet? Want dit is geen papier. Ik werkte met witte kraft-tex. Een stijf materiaal dat op dik papier lijkt. Als je de kraft-tex even in water laat weken kan je het vervormen en verwerken. 
De natuurkleurige kraft-tex is de voorbehandelde versie die sinds kort te koop is bij K-BAS.
Deze moet je niet meer vochtig maken en kan je zo verwerken. 


Ook als bloempotje kunnen deze 'paper bags' gebruikt worden. En nog één groot voordeel, ze kunnen tegen water. Dus afwassen of de planten water geven is geen probleem.

MERRY X-MAS!
Patroon: zelf getekend
Materiaal: Kraft-tex van K-BAS


Reacties

  1. kei leuk! heb je hiervoor 2 kleuren gebruikte? of is de witte kraft tex langs de andere kant naturel bruin?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ik heb witte en naturkleurige kraft-tex gebruikt om dit effect te bekomen ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts