Sew Challenge ACCEPTED

'Sew watte?' 
Dat was mijn eerste gedacht als ik over deze sew challenge hoorde.
Eigenlijk had ik er voordien nog nooit van gehoord. Dus na een woordje uitleg was ik overtuigd.

Ik zal beginnen bij het begin. 
Eind januari ging ik naar een fantastische blogmeet die Davina organiseerde.
Spannend, mijn eerste blogmeet! Maar echt super gezellig!
Aan deze blogmeet werd een Sew Challenge gekoppeld. 
Iedereen werd aan een andere blogster gekoppeld en per 2 gaf je elkaar 3 criteria om iets te maken.
Dat klonk al iets verstaanbaarder voor mij, dus... SEW CHALLENGE ACCEPTED!

Ik werd gekoppeld aan Carolien. Na een leuk gesprekje tijdens de blogmeet wisten we al snel van elkaar wat er voor 2017 op ons 'to sew lijstje' stond.
Hierop heb ik mijn 3 criteria voor haar op gebaseerd en zij ook voor mij denk ik.

Met deze criteria moest ik aan de slag:
- Maak iets voor je vriend of papa.
- Een patroon uit La Maison Victor.
- Er moet een groen detail in verwerkt zitten.



Eigenlijk was ik er snel uit wat en voor wie ik iets ging maken.
Het wordt het 'cliff hemd' uit La Maison Victor voor mijn vriend. 
Alleen dat groene detail vond ik moeilijk omdat ik eerst niet de geschikte stof leek te vinden.
Tot mijn oog viel op prachtig linnen met zijde in verwerkt, en... in het groen!

Om met nog een extra groen detail te werken voegde ik aan de mouw een groen 'machete' knoopje toe. 
3 criteria ✓✓✓.



Deze challenge had voor mij vele eerste keren.
De eerste keer iets voor een man naaien, de eerste keer een hemd naaien, knopen aanzetten met mijn naaimachine,...
Gelukkig verliep het naaien vrij vlot en stond alles duidelijk uitgelegd. 
Ik nam er een gekocht hemd bij en dat verduidelijkte veel.
Het spannendste moment was het passen, er viel dan ook een 'oefje' toen ik zag dat het hemd perfect paste. 
Wie had dat ooit gedacht? Ik oorspronkelijk niet hoor!





Oorspronkelijk zou het een hemd met korte mouw worden. Maar familie en vrienden overtuigden me om toch lange mouwen te proberen (Je kan ze oprollen als je korte wil).
Een hele uitdaging zo'n armsplit, niet perfect, maar voor een eerste keer zeker goed genoeg!




Randy droomt ondertussen al van nog een hemd. Eentje met flamingo's op en met korte mouw.
Dus waarschijnlijk volgt er binnenkort nog eentje.



Zagen jullie trouwens al op mijn Instagram wat ik cadeau kreeg voor het maken van zijn hemd?
Ik moet toegeven, ik gaf veeeeel hints. Maar 't is wel lief!

  • Patroon: Cliff hemd - La Maison Victor editie 1 jan-feb 2016
  • Stof: linnen met zijde - De stoffenkamer
  • Knopen: Veritas

Reacties

  1. Wauw een mannenhemd dat heb ik dus nog niet aangedurfd!! Echt het is goed gelukt!
    Ik ben al benieuwd naar het flamingo hemd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, Als ik de geschikte 'flamingo's' vind komt het er snel ;)

      Verwijderen
  2. Een meer dan geslaagd resultaat! Echt super gedaan Caro, ik heb het nog nooit aangedurfd om een hemd voor mijn man te naaien! Chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Carolien, zonder die criteria had ik het ook blijven uitstellen denk ik ;)
      Na dat mooie kleedje voor jezelf kan je nog een bijpassend hemd maken hé

      Verwijderen
  3. Amai, dat is een hele prestatie. Ik zou het zo net niet kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, stel dat ik je ooit moet uitdagen mag je het ook eens proberen ;)

      Verwijderen
  4. Wauw! Ongelooflijk! Zo maar eens even een mannenhemd genaaid! Over een challenge gesproken! Wat een tof kado voor je man!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, 't was een challenge ;) maar ik ben echt content met het resultaat

      Verwijderen
  5. Ik kwam hier terecht omdat ik bij Caro het resultaat zag van jouw uitdaging aan haar. En amai : eerste hemd en al meteen zo een geslaagd exemplaar. Knap gemaakt. Wedden dat het intussen zijn lievelingshemd is ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, 't mag zijn lievelingshemd worden er is bijna geen strijk aan :D

      Verwijderen
  6. Stoer zeg, ineens een mannenhemd! Geslaagd! En ik ben benieuwd naar dat met flamingo's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, als ik de geschikte 'flamingo's' vind begin ik er aan!

      Verwijderen
  7. heel mooi! ziet er ook heel comfortabel uit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, indrukwekkend! Knap hemd, je vriend heeft maar geluk ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, knap gedaan! Ik moet ook hoog nodig een overhemd voor mijn man maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg knap gedaan! Ik kreeg ineens een flashback naar mijn eerste uitdaging, die werd ook een hemd voor vriendlief :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Davina, zo leuk dat jij bij de eerste challenge ook een hemd hebt gemaakt ;)

      Verwijderen
  11. Wat een superknap hemd! Goed gedaan meid, zo'n uitdaging, maar dik geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw super knap en het past perfect!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts