Een 'snel klaar' rokje



Een uurtje, maximum twee...
Zoveel tijd had ik nodig om dit rokje in elkaar te zetten.
Of toch versie één. Want ja die was te groot.
Geen idee hoe het kwam, slecht gemeten waarschijnlijk.
Maar versie één was er eentje met een simpele elastiek.
De Elastiek was te groot, met als gevolg een rokje dat afzakte.


Versie twee dan maar. Ik tornde knipte de elastiek los.
Elastiek één was een licht roze die perfect bij de rok paste.
Helaas was het enige wat ik thuis nog had liggen 'lelijke' witte elastiek.
Ik knipte uit de overige stof een lapje en naaide er een tunnel mee.
Ik stak de 'lelijke' witte elastiek erin en naaide alles aan elkaar.
Maximum twee uurtjes na het begin van dit project stond versie twee in elkaar.



Deze keer zakte het rokje niet af. Ik twijfel alleen nog aan de lengte. 
Het voordeel aan deze plissé is dat je de stof niet moet omzomen.
Ik knipte de rok dus op de gewenste lengte, of mag het nog iets korter?


Ik bestelde een metertje van deze plissé. De ene kant heeft glans, de andere kant is licht roze. 
Nu heb ik nog iets meer dan 50 cm over. Leuke ideetjes voor een volgend project met deze stof zijn dan ook welkom.






Reacties

  1. Wauw heel schoon! Lengte vind ik perfect zo, staat kei chique! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de lengte goed, ik zou er niet afknippen hoor.
    En met het restje misschien een zomers topje zonder mouwen?
    Heel toffe rok :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk hou ik van rokken tot boven de knie. Maar dat is voor mezelf. Als je jezelf goed voelt hierbij is dat prima, want deze lengte staat jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts