Sweater weather

Een hele tijd geleden maakte ik deze sweater.
Oorspronkelijk ging ik hem dragen na de zomer of op frisse zomeravonden. 
Maar door het 'koude' weer in België heb ik hem ondertussen bijna wekelijks gedragen.


Het model is de bloom sweater uit La Maison Victor, maar dan met enkele aanpassingen.

Als eerste liet ik de ritsen aan de zijkant weg. De ritsen zijn enkel bedoeld als sier en ik vond dat ze de sweater 'verzwaren'. De naad stikte ik gewoon verder dicht.


Als tweede verwerkte ik een restje van deze jurk in de sweater.
Ik knipte het patroon in stukken.
Hoe? Wel, ik knipte aan de bovenzijde van het voorpand, achterpand en mouwen 15 cm af.
Ik tekende aan de kniplijn telkens 1 cm naadwaarde (zowel bij het gestreepte stuk als bij het mint stuk) en naaide alles weer aan elkaar. Daarna ging ik
verder  met stap 1 in de werkbeschrijving van La Maison Victor.


Als laatste verlengde ik de mouwen met 5 cm en het voor- en achterpand met 7 cm.
Bij gekochte sweaters zijn de mouwen bij mij meestal aan de korte kant. Bij deze zelfgemaakte sweater is dit niet het geval dus ik ben zeer tevreden over de pasvorm.


Meer zien? Volg me dan op Instagram of bloglovin'

  • Patroon: bloom sweater: La Maison Victor mei- juni 2017
  • Stof: mint sweater + boordstof + restje about blue fabrics: Wild van stof

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts