Een Rianne jurk, maar dan anders

Tijdens de voorbije Kerstvakantie had ik veel tijd. Er rolde maar liefst 5 projecten van onder mijn naaimachine, een record voor mezelf ;-)
Dit is nummer 4 waar ik over blog. Het 5de, een kleedje voor mama zien jullie later nog verschijnen.


Dit is mijn versie van de Rianne jurk. Ik deed verschillende aanpassingen om er zo een unieke versie van te maken.


Ik had al veel gelezen over de grote halsuitsnijding. Zelf ben ik daar minder fan van. Daarom tekende ik 2 cm bij aan de hals. Zo was deze minder diep.
De methode die La Maison Victor gebruikt om de hals af te werken stond me niet aan.
Ik tekende een 'belegske' en werkte de hals op die manier af.


Na het tekenen en nameten van de jurk had ik de indruk dat de mouw wat smal was. Ook hier tekenden ik aan beide kanten 1,5 cm bij.


De tunnel en het koordje liet ik weg. Doordat er een lichte structuur in mijn stof zit vond ik het 'te zwaar' worden.
Als extra voegde ik nog ruches toe aan de mouwen. Een frulleke dat dit simpele kleedje toch een beetje speciaal maakt.


Trouwens wat een zalig model om te dragen en om eindeloos te combineren. Met een hak of met sneakers, alles kan bij dit 'sportieve kleedje'. Zo volgen er nog!



Patroon: Rianne jurk - La Maison Victor: editie 1 januari/februari 2015
Stof: grijze tricot met dunnen ribbeltjes (Editex): Lizzy l'oiseau





Reacties

  1. Geweldig.
    Comfortabel die jurk van je.
    Ik paste hier en daar ook iets aan mijn versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! En dat detail aan de mouwen vind ik echt super 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem superleuk! Die staat hier ook nog bij op het lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, het jurkje van gisteren! Helemaal geslaagd. Ook in het echt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze had je zaterdag aan !!
    Ik had er de Rianne niet in herkend... Heel leuk geworden met de ruches aan de mouwen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts