Sew Challenge part 2

Tijd voor een nieuwe sew challenge!
Zoals je hier al kon lezen ging ik in juni naar mijn tweede blogmeet.
Alweer was er een 'sew challenge' aan gekoppeld. 

Na mijn eerste 'challenge' zag ik de 2de ook meteen zitten.
Opnieuw kregen we 3 criteria, opnieuw kregen we een deadline...
'Meer dan twee maanden, waarvan één en half vakantie... Dat moet zeker lukken!' Dacht ik toen nog.
Maar oeps, het was druk. Drukker dan verwacht. Eerst kroop er veel tijd in het einde van het schooljaar en de klas die opgeruimd moest worden en nadien in mijn verhuis. 
Ik ging voor het eerst samenwonen en heb de 'tijd' een beetje onderschat.
Ondertussen was het begin augustus en ik moest nog beginnen!
Gelukkig was er al een 'idee' en kon ik bij Liesbet terecht voor het patroon, mijn stof had ik ook al. Hoog tijd om te starten dus!


Volgende criteria kreeg ik van Barbara:
- je lievelingskleur
- iets met een paspelzak
- gebruik metallic garen

Ik dacht meteen aan de boyfriend dress uit het boek 'Matching outfits, matching minds'. 
Na het overtekenen en uitknippen van het patroon veranderde ik van gedachte.
Waarom? Dat weet ik nog steeds niet eigenlijk.


Plan B werd de rechte jurk, uit hetzelfde boek. Ik ging voor de vlinder mouwen en de 'V' op de rug.
Een simpel, recht kleedje uit een katoentje van 'See you at six'. 
Ik koos voor  het bordeaux stofje met koperen ruit. Bordeaux is niet helemaal mijn lievelingskleur, maar voor 'koper' of 'rosé gold' ben ik wel altijd te vinden.
Criteria 1, check!









Als 'borstzak' stikte ik voor het eerst een paspelzak. Ik ga nog veel mogen oefenen als ik de 'perfecte' paspelzak wil stikken, maar voor nu is het 'oké'.
Rondom de zak gebruikte ik de metallic draad.
Ik koos voor koper omdat de ruit in deze stof ook koper is.
Niet heel opvallend maar de volgende 2 criteria kunnen hierdoor ook worden afgevinkt.















Zelf ben ik deze keer niet 100% tevreden van mijn challenge, er zijn verschillende details die beter kunnen. Maar ik heb wel nieuwe technieken en materialen leren kennen en gebruiken. 







Deze sew challenge was trouwens ook mijn eerste creatie waarin ik mijn nieuwe labeltjes kon stikken. Eindelijk!


Benieuwd naar de andere uitdagingen? 
Deze dames vertellen je er vandaag meer over:



Je kan me volgen op: Instagram - Bloglovin'

Patroon: rechte jurk - Matching outfits, matching minds van Eef Theys
Stof: See you at six playtime - Lizzy l'oiseau




Reacties

  1. Ik heb dat ook soms, dat je niet helemaal tevreden bent met je genaaide creatie. Soms blijven we in ons hoofd teveel inzoomen op details hè. Maar Caro, echt als ik je zo op de foto's zie staat ook dit jurkje jou weer super, koper is echt wel een goede kleur voor jou ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof model! En ook de kleur staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat sta je mooi met die jurk! En oh, die kleur staat je goed! Echt waar! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had best veel kanten uit kunnen gaan met je challenge. Dat je dan een jurk kiest met paspelzak en zo'n prachtig stofje vind ik heel knap! Dat had ik niet gedurfd hoor. Het resultaat vind ik heel geslaagd anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kleedje in een prachtige stof voor een lieve prachtige dame. Sew challenge geslaagd! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer tof gedaan. En heel knap dat je dit verwezenlijkt met deze criteria! Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je staat super met die kleuren en die jurk! Helemaal geslaagd. Ik maakte deze week nog twee paspelzakken en moet zeggen, de tweede lukte al beter dan de eerste, dus oefening baart kunst zeker?
    je doet me trouwens twijfelen om die stof toch te kopen want eerst zag ik er geen kledingstuk voor volwassenen in maar nu wel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gedaan! Echt een mooie jurk waar je volgens mij nog veel plezier aan zal beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die jurk staat je geweldig! De kleur al helemaal! Staar je maar niet blind op details hoor, jij ziet je 'foutjes', maar iemand anders heus niet. Sew challenge absoluut geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat model staat je echt heel goed. Super dat je voor die paspelzak ging!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, ik kom echt uw kleedjeskast pikken! Zo mooi weeral! Ik vind em dus wel ongelofelijk geslaagd, die challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het staat je echt wel heel mooi. En je labeltjes zijn ook heel tof geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat stofje staat je wel heel goed! Tof gedaan! B.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi Caro! En je staat er ook echt super mee! Challenge geslaagd! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WAUW! Net zo prachtig als het kleedje dat je op de blogmeet droeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi, en wat een prachtige ruguitsnijding. Geslaagd, als je het mij vraagt

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, ik vind je echt heel erg mooi in de jurk! echt waar... wat deed je daar in die maïs trouwens? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje, mijn Vake heeft velden met maïs op ;-) Dat leek me een toffe foto locatie

      Verwijderen
  18. Ik vind het echt heel tof geworden!! Leuke jurk en ik vind dat het je echt goed staat! Tof ook hoe je de criteria geinterpreteerd hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts