Een toiletzak voor destination unknown

Lange tijd was het stil hier op de blog. Genoeg afgewerkte naaisels, te weinig tijd om alles te fotograferen en te bloggen. 
Dit naaisel dateert al van half oktober, eindelijk vind je het ook online.




In de herftvakantie hadden we een reis geboekt met srprs.me. Dat het een citytrip werd stond vast, naar waar? Dat was een verrassing. Een week voordien kregen we het weerbericht van destination unknown en een kraskaart waarmee we op de luchthaven onze bestemming konden onthullen.
Het werd... Valencia
Een prachtige stad waar de temperaturen eind oktober/begin november nog heel zomers zijn. Een weekje genieten van cultuur, lekker eten en de zon! Helemaal top!

Maar nu meer over dat naaisel dat ik maakte voor op reis, een toiletzak. Iets wat ik al langere tijd nodig had, maar het kwam er nooit van om het te maken. Herkenbaar?




Online zocht ik naar patronen en ik kwam uit op dit patroon.
Een toiletzak met vooraan 2 zakjes en binnenin een groter zakje.
Voor de buitenkant gebruikte ik 'oud' roos kurkleer in combinatie met een restje zilver crocokurk. 
Voor de binnenkant gebruikte ik tafelzeil. 
Omdat ik geen versteviging meer in huis had is deze toiletzak niet verstevigd. Door de combinatie van kurkleer en tafelzeil blijft de toiletzak wel goed rechtop staan.




Moest ik nog ooit een toiletzak maken zou ik de onderkant voorzien van tafelzeil of tassenpootjes. Nu wordt het kurkleer onderaan makkelijk nat en ik weet niet of dat zo geschikt is voor dit materiaal. 




Vanaf nu kan je me ook volgen op facebook






Reacties

Een reactie posten

Populaire posts