Een Range backpack voor zomerse uitstapjes

Met de zomer in het vooruitzicht mocht een nieuwe rugzak niet ontbreken.
De range backpack van Noodlehead stond al langer op mijn 'to sew' lijstje en werd tijdens dit verlengd weekend eindelijk een concreet plan.


De blauwe waxed cotton is nieuw in het k-bas assortiment en leent zich perfect voor deze rugzak.
De stof is gewaxt met bijenwas en met de juiste lichtinval komt de gouden schijn mooi naar voren.
Het materiaal is redelijk stug en stevig maar laat zich wel vlot verwerken. 
Om de binnen- en buitentas op het einde te keren maakte ik de waxed cotton warm met een strijkijzer. 
Hierdoor wordt de stof soepel en keert hij vlot.
Leuk weetje: als de stof warm is komt het 'honing' aroma naar boven.



De binnenstof is een toille cirée en verstevigde ik met een laagje sandwich fix. 
De zak vooraan en de binnenzak werden verstevigd met een laagje G700.

Ik zou mezelf niet zijn als ik niet één ding aanpaste aan het patroon. Op die manier probeer ik steeds mijn eigen stijl en creativiteit in een creatie te leggen.
De rugzak sluit normaal met 2 D-ringen. Maar ik koos ervoor om de rugzak te laten sluiten met 2 revolverkoppen. Ik maakte in totaal 4 gaatjes zodat de rugzak steeds goed sluit naar gelang hoe vol hij is geladen.



Ik gebruikte opnieuw de onbewerkte leren riemen voor een iets luxueuzere uitstraling. 
Voor de schouderbanden gebruikte ik ivoorkleurige tassenband dat op zijn beurt weer matched met de ivoorkleurige kurk aan de bodem van mijn rugzak.
Door de goudkleurige fournituren is de rugzak helemaal mijn ding.



Ik kijk al uit naar de schoolreisjes en citytrips die deze lente/zomer nog volgen.

  • Patroon: Range backpack - Noodlehead
  • Waxed cotton: golden sea salt - K-Bas
  • Kurkleer: ivoorkleur - K-Bas
  • Versteviging: Sandwich fix en G700 - K-Bas
  • hengsels en fournituren: onbewerkt leer, ivoorkleurige tassenband, goudkleurige fournituren + rits - K-Bas
  • voering: toile cirée: restje uit de stoffenkast


Je kan me volgen op facebookinstagram of bloglovin'

Liefs, Caro x

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts